• Ryszard Sypniewski

Tajemnica długowieczności Japończyków? Kwasy omega - 3!

Aktualizacja: maj 16



Kwasy omega-3 należą do produktów najważniejszych w moich dietach. Zwracam szczególną uwagę na stosunek kwasów nasyconych do nienasyconych oraz omega 3 : omega 6. Jest to niezwykle istotne w kontekście zdrowia, urody oraz długowieczności.


Poniższy artykuł rozwiewa wszelkie wątpliwości co do zasadności stosowania kwasów w diecie. Autorem jest Dział Nauki Badań i Rozwoju firmy Marinex.

Zapraszam do czytania.


"Kwasy tłuszczowe EPA+ DHA omega-3 (nnkt - niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe) to jedne z najważniejszych substancji budulcowych warunkujących uruchomienie w organizmie najsilniejszych procesów zdrowotnych. Określane są mianem budulcowych, ponieważ są niezastąpionym elementem konstrukcyjnym wszystkich komórek organizmu człowieka.

Skuteczność korzystnego działania kwasów omega-3 na organizm zależy tylko i wyłącznie od właściwej ich dawki, która zmienia strukturę organizmu aby zaczął działać prozdrowotnie.

Jak podaje WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) kwasy omega-3 powinny stanowić 5 - 8 % dostarczanej dziennie energii, czyli 18 g codziennie w pożywieniu. Organizm człowieka najlepiej wchłania i wykorzystuje kwasy EPA+DHA z grupy omega -3 (ryby i owoce morza) dlatego to one powinny stanowić większość w dostarczanej puli kwasów omega-3. Na drugim miejscu jest kwas ALA omega-3 (olej lniany), który musi jednak przejść w organizmie konwersję do EPA i DHA.

Minimalna ilość EPA + DHA jaka jest w stanie uruchomić potencjał prozdrowotny organizmu to 2 gramy dziennie (to średnio 4 - 6 kapsułek w zależności od jakości oleju rybiego). Osoba z chorobą wieńcową serca, nadciśnieniem, arytmią czy miażdżycą, która wymaga uruchomienia wielu procesów naprawczych i regulacyjnych powinna zacząć dawkowanie od minimum 4 gram EPA + DHA omega-3 codzienne (to średnio 8-10 kapsułek oleju rybiego w zależności od jakości oleju rybiego).

Regularne stosowanie odpowiednich ilości EPA + DHA omega-3 przynosi organizmowi możliwość naturalnego wyregulowania procesów zdrowotnych, m.in.:

  • obniżenie stężenia trójglicerydów nawet o 40%

  • podniesienie poziomu dobrego cholesterolu HDL nawet o 13 %

  • poprawienie elastyczności naczyń krwionośnych nawet o 20 %

  • znaczne ograniczenie intensywności procesów zapalnych toczących się w organizmie

  • zmniejszenie tempa wzrostu blaszki miażdżycowej

  • przywrócenie skuteczności działania leków przeciwzakrzepowych

  • zwiększenie efektywności pracy naszego mózgu i zminimalizowanie ryzyka rozwoju chorób neurodegeneracyjnych (m.in. Alzheimer, Parkinson, pląsawica Huntingtona, stwardnienie rozsiane oraz stwardnienie zanikowe boczne)

  • przywrócenie sprawności mechanizmów gospodarowania tłuszczami i węglowodanami i zmniejszenie ryzyka rozwoju cukrzycy 2 typu

  • zmniejszenie ryzyka wystąpienia i rozwoju chorób nowotworowych

  • złagodzenie nasilenia objawów wielu schorzeń (m.in. reumatyzm, kamienie nerkowe, zespół ”suchego oka”)

Konsekwencją działań organizmu uruchamianych w obecności kwasów EPA+DHA omega-3 jest:

  • zmniejszone nawet o 40% ryzyko wystąpienia choroby niedokrwiennej serca

  • zmniejszone nawet o 70% ryzyko zawału

  • znaczące polepszenie jakości naszego życia

Dlatego regularne dostarczanie do organizmu właściwej dawki tych cennych tłuszczy powinno stać się priorytetem każdej osoby, dla której własne zdrowie jest najważniejsze. Substancje te znajdują się jedynie w rybach i owocach morza, których spożycie jest niewielkie dlatego tak ważne jest aby uzupełniać codzienną dietę suplementami zawierającymi wysokiej jakości oleje rybie."


Poniżej znajdziecie pełen artykuł.

2012_10_24_wiadomosci_medyczne_nr18
.pdf
Download PDF • 2.78MB

1) https://marinex.com.pl/epa-i-dha-omega-3-niezbedne-substancje-budulcowe-kazdego-zdrowego-organizmu/


Ostatnie posty

Zobacz wszystkie